Keşf@ Kodlamayı Keşfediyorum Projesi


Kodlamayı Keşfet etkinlikleri www.kesfetprojesi.org sitesi üzerinden herkesin kullanımına açıktır. Etkinlikler öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda birbirlerinden bağımsız olarak kullanılabilecek olsa da aslında tüm etkinlikler belirli bir sırayla adım adım uygulanmak üzere tasarlanmışlardır.

 

Proje kapsamında hazırlanan etkinliklerin bir bölümü bilgi işlemse düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bilgisayar ortamına ihtiyaç duyulmadan uygulanabilecek sınıf içi etkinliklerden oluşmaktadır.

 

Bunlara ek olarak blok temelli programlama araçlarından Scratch uygulamasının kullanımına yönelik, çocukların bu programın ve kodlamanın temek kavramlarını öğrenecekleri ve deneyimleyecekleri aktiviteleri içeren 7 haftalık etkinlik ve 3 haftalık bir proje çalışması da bulunmaktadır.

 

Bu programı uygulayan öğretmenler kendi bulundukları kurumun koşulları doğrultusunda bir yol haritası çizebilirler.



1-BİLGİSAYAR DERSLİĞİ MEVCUT GRUPLAR İÇİN

 

  • İlk 8 hafta bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik bilgisayarsız etkinlikler uygulanır (5.1 - 5.8)

  • 7 hafta Scratch programı ile blok temelli programlama çalışmaları yapılır (5S1-5S7)

  • 3 hafta Scratch programında öğrenilenler aracılığıyla bir proje yapılır. (5S8-5S10)



2- YALNIZCA AKILLI TAHTA / PROJEKSİYON İLE ÇALIŞAN GRUPLAR İÇİN

 

  • İlk 11 hafta bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik bilgisayarsız etkinlikler uygulanır (5.1-5.11)

  • 7 hafta Scratch programı ile blok temelli programlama çalışmaları yapılır. (5S1-5S7)

 

Her etkinlik 80 dk olacak şekilde tasarlanmıştır ve bilgi paylaşımı, oyunlar, bilmeceler, çeşitli grup çalışmaları ve bilgisayar üzerinde yapılacak etkinliklerden oluşmaktadır.

 

Her etkinliğin kendine özgü materyalleri bulunmaktadır. Bu materyaller konu anlatımını kolaylaştıracak görseller, çocuklar için çalışma kağıtları, sunumlar, animasyonlar, scratch uygulamalarını kapsamaktadır.

 

Öğretmen rehberinde referans verilen materyaller web sitesinde ilgili etkinliğe ait klasörün içinde bulunmaktadır. Ayrıca tüm materyalleri bir arada indirmek isteyen öğretmenler Tüm Materyaller adlı klasörden bir kerede tüm materyalleri indirebilirler.

 

ETKİNLİKLER

 

Bilgisayar Bilimleri Eğitiminde Bilgisayarsız Etkinlikler

 

5.1 Bulmaca Buldurmaca

5.2 En İyi Çözümü Buldum

5.3 Yönergeleri Takip Et

5.4 Ver Elini Veri

5.5 Mantıklı Düşünüyorum

5.6 Bir Algoritma Masalı

5.7 Akışı Değiştiriyorum

5.8 Eyvah Akış Şemaları Karışmış

 

Çocukların bilgisayar erişimi olduğu durumlarda bu noktada Blok Temelli Programlama Uygulamaları ile devam edilmesi önerilmektedir. Sınıfta tek bir bilgisayar üzerinden çalışılacaksa 5.9-5.11 arası etkinlikler uygulanarak sonrasında Blok Temelli Programlama Uygulamalarına geçilmesi önerilmektedir.

 

5.9 Algoritmik Düşünüyorum

5.10 Bilge Kunduz’u Ziyaret

5.11 Hikaye Yazalım Mı?

 

Blok Temelli Programlama Uygulamaları

 

5.S1 Scratch İle Tanışıyorum

5.S2 Scratch’i Keşfediyorum

5.S3 Haydi Canlanalım

5.S4 Nesneler Konuşuyor

5.S5 Düşünen Bilgisayar

5.S6 Çizim Yapıyorum

5.S7 Oyun Yazalım

 

Proje çalışması çocukların bireysel ya da grup olarak bilgisayar üzerinde çalışmalarını gerektirdiğinden bu etkinlikler sınıfta tek bilgisayar üzerinden çalışan gruplar için zorlayıcı olacaktır.Onun yerine sınıf içi etkinliklerine ağırlık verilmesi önerilmektedir.

 

5.S8 Proje Tasarım

5.S9 Proje Çalışma

5.S10 Proje Sunum

 

Etkinliklerle ilgili detaylı bilgi için Etkinlik İçerikleri Özet Tablosundan ulaşabilirsiniz.